Nowe oblicze salonów Beauty [galeria] - BeautyRazem
Dodano 24 maja 2020 w Aktualności

Nowe oblicze salonów Beauty [galeria]

Aby zapewnić Klientom bezpieczeństwo, salony kosmetyczne zaprezentowały się w nowej odsłonie. Tysiące specjalistek i specjalistek Beauty wita swoich Klientów stosując nowy rygor bezpieczeństwa. Beauty działa już w oparciu o wytyczne Ministerstwa Rozwoju, mające zapewnić bezpieczne korzystanie z usług. Prace nad wytycznymi trwały ponad 3 tygodnie. Zakaz pracy w PKD został zniesiony 18 maja 2020 roku. Klienci ruszyli do salonów. Średnia kolejka to dziś 16 dni.

Uwaga: media mogą publikować poniższe zdjęcia w swoich artykułach/reportażach, oczekujemy podania źródła (Beauty Razem, autora: nazwy salonu, miasta). Pełna rozdzielczość po kliknięciu w link.

Branża Beauty jest gotowa,

a salony zmieniły swoje oblicze. Zgodnie z Wytycznymi opublikowanymi przez Ministerstwo Rozwoju dla salonów fryzjerskich i salonów kosmetycznych, wizyty Klientów odbywają się w oparciu o nowy rygor bezpieczeństwa. Niektóre standardy mają charakter obowiązku, ale niektóre stanowią tylko zalecenia. W większości spotyka się to ze zrozumieniem Klientów. Czego można się spodziewać w nowych salonach?

Wyraźne oznakowanie

Pierwszym zaskoczeniem może być mnogość ogłoszeń, instrukcji, tabliczek, które podkreślają nowe zasady wizyt. Większość Klientów nie jest tym zaskoczona, bo wizytę umawiała przez telefon, internet, czy aplikację do rezerwacji. Wejście “z ulicy” do którego byliśmy niekiedy przyzwyczajeni, przestaje już być normą.

fot. Kinga Klitonczyk – Estetica Instytut M’onduniq (Poznań)

fot. Ilona Wiśniewska (Goleniów)

Czekamy na zewnątrz

Salony niestety nie udostępniają poczekalni wewnątrz salonu, a wizyty powinno się umawiać zdalnie, np. telefonicznie, przez internet, czy aplikację rezerwacyjną. W salonie obowiązuje zasada 1 stanowisko = 1 klient.

fot. Joanna Burchardt – Gabinet urody Z Pasją i Pazurem (Bydgoszcz)

fot. Magdalena Girek – Klub Fryzjersko-Kosmetyczny NOVY (Olkusz)

Instrukcje jak postępować

Salon poinformuje Was jeszcze przed wejściem o zastosowanych środkach bezpieczeństwa, a jego pracownicy poproszą Państwa o stosowanie się do zaleceń i umożliwią ich realizację, np. umycie rąk, pozostawienie odzieży w wyznaczonym miejscu, braku możliwości korzystania z telefonu komórkowego, czy wejście do środka tylko w maseczce (którą w zależności od salonu można otrzymać lub zakupić).

fot. Joanna Urbańska – Salon Fryzersko-Kosmetyczny Dominique (Poznań)

fot. Karolina Bretel – Infinity Studio (Mielec)

fot. Alina Lison – Podolog (Bytom)

Ankiety i wywiad

Aby skorzystać z usługi, salon powinien umożliwić wypełnienie ankiety dotyczącej stanu zdrowotnego. Salon ma prawo odmówić realizacji usługi zwłaszcza wtedy, jeżeli występowałyby objawy sugerujące problemów zdrowotnych, bądź zwiększające prawdopodobieństwo (np. wizyta w kraju o większym stopniu ryzyka). Nie jest to wymagane, ale często stosowane. To salon decyduje o możliwości przyjęcia na usługę, także w trosce o innych Klientów. Część aplikacji rezerwacyjnych umożliwia wcześniejsze wypełnienie podobnej ankiety. Salon powinien także skontaktować się z Klientem w dniu poprzedzającym wizytę.

fot. Joanna Burchardt – Gabinet urody Z Pasją i Pazurem (Bydgoszcz)

Dezynfekcja klamek i części wspólnych

Specjaliści Beauty dbają o to, aby często dezynfekować klamki, blaty, czy powierzchnie ścieralne. Każde stanowisko jest dezynfekowane po każdym zabiegu. Dlatego czas oczekiwania na usługę może się nieznacznie wydłużyć, ale Klienci są przyjmowani na zdezynfekowanych stanowiskach w bezpiecznych warunkach.

fot. Natalia Tulin – Pracownia Wizażu (Słupsk)

Dostępne środki dezynfekcyjne

Salony zapewniają Klientom możliwość zdezynfekowania i umycia rąk. Stosowane są materiały jednorazowe, a środki dezynfekcyjne są umieszczone w widocznych miejscach.

fot. Mariola Wojciechowicz (Kraków)

fot. Małgorzata Krężałek – Margaret Beauty (Wałbrzych)

fot. Monika Kruk, Beauty Studio (Białystok)

Sprzęt do sterylizacji i dezynfekcji

Wiele salonów jak zawsze, posiada profesjonalne ciągi sterylizacyjne wyposażone w nowoczesne autoklawy do sterylizacji narzędzi, aby zwiększyć bezpieczeństwo Klientów. Salony zwiększyły także ilość i asortyment środków dezynfekcyjnych, ochronnych i higienicznych.

fot. Maggie Woźny (Opoczno)

fot. Martyna Wołodko – Salon Urody Lejdis (Karczew)

Pleksy na stanowiskach manicure

Widoczną rewolucję przechodzą stanowiska stylizacji paznokci. Zalecane jest stosowanie “pleks” czy przepierzeń, oddzielających Klienta od stylistki. Stosowanie tego typu ścianek nie jest obowiązkowe – i można je zastąpić innymi środkami ochronnymi, ale pomimo lekkiego dyskomfortu, może dać Klientom poczucie bezpieczeństwa.

fot. Sylwia Świątek – Blue Hair (Wrocław)

fot. Katarzyna Wojtala – Gabinet Kosmetyki Profesjonalnej WySPA (Zabrze)

fot. Żaneta Tobijasz – T&T Studio Urody (Warszawa)

fot. Katarzyna Szeptuch – Salon Kosmetyczny (Gryfino)

fot. Patrycja Polak – Salon Beauty Nails (Wrocław)

fot. Iwona Waliczek-Nycz – Studio Kosmetyczne (Wola)

fot. Ewa Dzierzgowska – StyLove Mani (Łomża)

Powietrze

Wiele salonów zostało wyposażonych w pochłaniacze pyłu, choć stosowanie ich było od dawna standardem. Praktykowane jest także regularne wietrzenie.

fot. Zuzanna Zielińska (Słupca)

fot. Kamila Dąbrowska

fot. Emilia Ignarska – Salon Przepis Na Piękno (Legnica)

fot. Katarzyna Gawron – Studio Stylizacji Paznokci (Ryglice)

fot. Dorota Kusiak – Studio Paznokci i Urody Dorota (Stalowa Wola)

Praca i zabieg w maseczce?

Klient może odczuwać lekki dyskomfort, bo może być poproszony o przebywanie także w trakcie zabiegu w maseczce ochronnej. Nie jest to jednak wymagane wtedy, jeśli zabieg wykonywany jest na twarzy, a maseczka kolidowałaby z usługą. Przykładowo, w trakcie strzyżenia włosów na głowie klient może być w maseczce, po czym zdjąć ją na czas strzyżenia brody. Analogicznie jest w wypadku zabiegów kosmetycznych na twarz.

fot. Magdalena Girek – Klub Fryzjersko Kosmetyczny NOVY (Olkusz)

Dystansowanie

Stanowiska powinny być oddzielone od siebie o 2 metry, a w wypadku braku takiego dystansu, stanowiska oddzielone od siebie przepierzeniami. Z tego względu niekiedy część stanowisk została wyłączona.

fot. Beata Karpińska – Barber & Studio Urody (Warszawa-Wilanów)

1 klient = 1 stanowisko

Ta zasada została przyjęta dla wszystkich salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Z tego względu na zabieg powinniśmy się wybierać w pojedynkę. Jeden fryzjer może obsługiwać równocześnie dwóch klientów (np. na strzyżenie i koloryzację), jeśli zapewnia 2-metrowy dystans – bo są to dwa oddzielne stanowiska.

fot. Karolina Kijas – Salon Od Nowa (Skaryszew)

Wszystko pod ręką

Salony tak organizują pracę, aby przestrzeń była zaplanowana w sposób przemyślany. Łatwy dostęp do dezynfekcji i mycia rąk, a także dostępne środki ochronne, np. przyłbica.

fot. Joanna Burchardt – Gabinet Urody z Pasją i Pazurem (Bydgoszcz)

Płatność kartą i folie ochronne

Preferowana jest płatność kartą, lecz nie jest wykluczona płatność gotówką. Terminale pokrywa folia ochronna, można się tego też spodziewać na sprzęcie kosmetycznym. Ułatwia to regularną dezynfekcję, czy wymianę środków ochronnych.

fot. Agnieszka Stachowiak – Asthetica Podologia i Kosmetologia (Wrocław)

Branża nareszcie może pracować

I gotowość specjalistów widać dziś w oczach. Choć niekiedy nie widzicie w pełni naszych twarzy, jesteśmy tymi samymi ludźmi, którzy od lat goszczą Was w swoich salonach. Specjaliści Beauty mogą stosować rozmaite środki ochronne, np. przyłbice, maseczki, rękawiczki, czy odzież wierzchnią. Znaczna część z tych środków była stosowana już wcześniej, ale z reguły stosuje się je teraz “ze zdwojoną siłą”. Niektórym nowa rzeczywistość sprawia frajdę, niektórym trudno się do niej jeszcze przyzwyczaić – ale to wszystko jest podyktowane troską o bezpieczeństwo Klientów.

fot. Anna Burdzy – Studio Urody Art&Beauty (Dzierżoniów)

fot. Patrycja Suszczewicz – Skin Perfect Depilacja Laserowa (Śrem)

fot. Krzysztof Szokalski – Salon Babiarnia (Gorzów Wielkopolski)

fot. Lidia Janic – Nails by Lidia (Pruszcz Gdański)

fot. Joanna Staszczyk – Salon RDS (Brzesko)

fot. Marta Jaglewicz-Romaniszyn – K&M Perfect Beauty (Bystrzyca Kłodzka)

fot. Marta Kostanowicz – Make Up My Day (Wrocław)

fot. Iwona Waliczek-Nycz – Studio Kosmetyczne (Wola)

fot. Dagmara Natalia Kapuścińska

Branża Beauty jest gotowa na przyjęcie Klientów

i w nowych realiach oferuje wszystkim swój profesjonalizm, ale także ludzką życzliwość. Choć kolejki są jeszcze długie – warto poczekać. Każdy Klient zostanie przyjęty dokładnie tak samo jak wcześniej, lecz w nieco innym otoczeniu, bo profesjonalizm i bezpieczeństwo – stały się dla specjalistów priorytetem.

fot. Aneta Drzewiczuk-Gnypek (Lublin)

Pracujesz w Branży Beauty?
Zostańmy w kontakcie!